بهترين زمان برای درمان ارتودنسی كدام است؟

Additional Info

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

 

 

تذکر مهم: این مقاله در خصوص سن مناسب برای اولین معاینه ارتودنسی است. برای اولین معاینه دندانپزشکی، متخصصین دندانپزشکی کودکان معمولا یک سالگی یا حدودا 6 ماه پس از رویش اولین دندان شیری را توصیه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت متخصصین دندانپزشکی کودکان مراجعه فرمایید.

يكي از بيشترين سوالاتي كه والدين از متخصص ارتودنسي مي پرسند اين است كه بهترين يا مناسبترين سن براي ارتودنسي چه زماني است؟ گاهي هم با نگراني و ترس زياد به متخصص ارتودنسي مراجعه و از او مي پرسند كه آيا براي درمان ارتودنسي فرزندم خيلي دير شده؟ كمي توضيح در اين باره شايد بتواند نگراني بسياري از شما والدين عزيز را برطرف كند. ابتدا توجه داشته باشید که مشکلات ارتودنسی میتوانند هم فکی باشند و هم دندانی. مشکلات فکی معمولا باید زودتر درمان شوند یعنی در دوره ای که شخص در سنین رشد فکی واستخوانی باشد) سن رشد فک ها با سن قد کشیدن کودک متفاوت است(. شاید به طورکلی بتوان گفت که محدوده زمانی برای این رشد بسته به نوع مشکل، جنس، فک مقصر و مواردی از این دست، بین 8 تا 12 سالگی  میتواند در نظر گرفته شود. سوال بسيار زیاد والدین این است که آیا لازم است درمان زودتر شروع شود تا درمان راحتتر انجام شود و حالتی از پیشگیری نیز داشته باشد؟ درمان زود هنگام ارتودنسی همیشه مطلوب نیست و علاوه بر احتمال برگشت مشکلات قبلی و همکاری ضعیف کودک در سنین پایینتر، احتمال طولانی شدن بیمورد درمان یا حتی تکرار آن وجود دارد.  درنتیجه درمان باید در زمان صحیح خود صورت گیرد  )مختصرومفید(. مثلا نباید درمانی را که بایدحدود 10 سالگی برای بیمار آغاز شود و تا 12 سالگی ادامه یابد را از 8 سالگی شروع کنید، چون احتمال آن میرود که درمان باز هم تا 12 سالگی ادامه یابد و این به معنی اتلاف وقت و خستگی بی مورد کودک است . سوال بسیاری از خوانندگان در اینجا احتمالا این خواهد بود پس چه زمانی برای مراجعه به متخصص ارتودنسی مناسب خواهد بود؟

بهترین سن كدام است؟ برای اولین مراجعه و معاینه ارتودنسی ( و نه درمان) 7 سالگی است و بهتر آن است که از 8 سالگی دیرتر نباشد. در اولین مراجعه متخصص ارتودنسی نوع مشکل را مشخص خواهد نمود و اینکه آیا در این مقطع زمانی درمانی برای بیمار لازم است يا خيراگر سن برای درمان مناسب باشد ، متخصص ارتودنسی در همان مقطع درمان را آغاز می کند و اگر سن مناسب هنوز فرا نرسیده باشد، متخصص ارتودنسی زمان مراجعه بعدی را مشخص خواهد نمود، پس به طور خلاصه، مراجعه به متخصص ارتودنسی در حدود 7 یا 8 سالگی انجام می شود تا:

اگر سن برای درمان مناسب باشد، درمان آغاز شود و درنتیجه دیر نشده است.

اگر سن برای درمان هنوز زود باشد درمان به موقع مناسب به تعویق مي افتد و  باز هم درمان دیر نمی شود.

برای نوشتن دیدگاه و نظرتان در خصوص این مطلب به نشانی جدید ما مراجعه نمایید.

 

نقشه سايت

شما اینجا هستید: خانه مقالات مقالات مرتبط با ارتودنسی بهترين زمان برای درمان ارتودنسی كدام است؟